WYCIECZKA DO WARSZAWY

2021-11-04
Kategoria:   kronika

Wycieczka do Warszawy

22 października wraz z uczniami z klasy 4b,c, 5b, 7b i 8a byliśmy na wycieczce w Warszawie. Wyjazd zaplanowany był na godzinę 6.00.

Najpierw pojechaliśmy na cmentarz – Wojskowe Powązki, gdzie spotkaliśmy się z Panią przewodnik, która oprowadziła nas po nekropolii i przedstawiła wiele ciekawych faktów z życia wybitnych ludzi kultury, nauki. Odwiedziliśmy też mogiły powstańców warszawskich – zapaliliśmy znicze na grobach Alka, Zośki i Rudego. Następnie zwiedziliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie poznaliśmy wiele szczegółów związanych z okolicznościami wybuchu powstania, jego przebiegu i skutkami. Po kupieniu pamiątek w muzealnym sklepie pojechaliśmy do Zamku Królewskiego. Przepiękne komnaty i znane dzieła malarskie zrobiły na nas ogromne wrażenie. Idąc na obiad, mieliśmy okazję podziwiać warszawską starówkę.

Do Torunia wracaliśmy we wspaniałych nastrojach – było wesoło, momentami trochę za głośno, ale bardzo miło. Na miejsce dotarliśmy około godziny 21.00.

To była wspaniała, interesująca wycieczka, w trakcie której wiele się nauczyliśmy.