WYCIECZKA W TATRY

2022-06-20
Kategoria:   kronika

Wycieczka do Zakopanego autorstwa Jola Kola

Po raz kolejny odbyła się wycieczka w polskie Tatry. W drodze do Zakopanego odwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej na Jasnej Górze w Częstochowie. Następnie pojechaliśmy do Wieliczki, gdzie podziwialiśmy uroki kopalni soli. W Zakopanem mieszkaliśmy na obrzeżach miasta, z okien naszych pokoi rozciągał się wspaniały widok na góry , a my mogliśmy pooddychać górskim powietrzem. Już pierwszego dnia wycieczki poszliśmy na spacer i zdobyliśmy górę Krokiew, gdzie mogliśmy wczuć się w startujących na skoczni sportowców. Podczas naszych wędrówek towarzyszył nam przewodnik, który bardzo ciekawie opowiadał o przyrodzie Tatr. Byliśmy w Dolinie Małej Łąki, Dolinie Kościeliskiej i nad Morskim Okiem. Trasa nad Morskie Oko wynosiła 9 km (w jedną stronę). Pokonaliśmy wtedy przewyższenie około 400m.  Mimo trudów wszyscy dotarliśmy do celu. Było warto. Po trudach górskich wędrówek relaksowaliśmy się w termalnych wodach zakopiańskiego Aquaparku. Mieliśmy też możliwość pooglądać architekturę Zakopanego podczas przejażdżki bryczkami konnymi. A po przejażdżce czekało na nas ognisko, kiełbaski i… tańce.
W drodze powrotnej, w Muzeum Auschwitz – Birkenau, uczestniczyliśmy w poruszającej lekcji historii. To był czas zadumy i głębokich przemyśleń. Opowieści przewodnika nawet u twardziela wywoływały łzy.
Na koniec wycieczki odwiedziliśmy Kraków. Smok Wawelski powitał nas ogniem, a wieczorny spacer po krakowskiej starówce okazał się bardzo klimatyczny.
To był intensywny, ale miły i pouczający czas. Może za rok ponownie odwiedzimy te miejsca?